Tuesday, July 26, 2011

Sedih

"TAK PAYAH BACA NNT NANGIS!!"



So SAD!!
Aku kawin 2 tahun yg lalu tapi sampai sekarang aku belum ada anak. Sangat kecewa.. Aku ada kawan yang kawin 1 bulan selepas aku,n sekarang dia sudah hamil 2bulan lebih.. aku bila lagik?? Orang asyik tanya aku? u all, aku bukan tak mau anaklah.. tp belum ada rezeki.. so, stop pushing me..
Aku p mana² jak, ada yg tanya.. bukan aku x suka di tanyak, tapi kalau balik² tanya, aku yg naik bengang..
sedih ba, aku tengok org pegang anak sendiri.. Hubby aku yang suka dengan budak², kesian aku tgk..
Ya Allah, berikan lah zuriat..aku betul² inginkannya..





Monday, July 25, 2011

Twu-Ld-KK

Hubby nak p kk esk 1st flite.. ada meeting.. aii,baru jak dia balik dr ld..lagi nak jln gi kk.. tensennn..





Friday, July 22, 2011

Rumahtangga Bahagia

ADA kalanya kasih sayang diuji dalam hubungan antara lelaki dan perempuan.

Ujian datang dalam pelbagai bentuk. Hanya yang kuat, tabah dan tidak kenal erti putus asa akan menikmati kebahagiaan hingga ke akhir hayat perhubungan mereka.

Dalam soal memupuk kebahagiaan, ada pendapat mengatakan pasangan harus menempuh beberapa fasa dalam rumah tangga.

Berikut beberapa petua untuk pasangan mengekalkan kebahagiaan.

# Tunjukkan sayang terhadap isteri sama ada melalui kata-kata atau perbuatan seperti pelukan.

# Jauhi ucapan yang menyinggung perasaan isteri sekalipun dalam keadaan marah.

# Apabila terlalu marah, kawal diri anda. Beristighfar dan bersalawat serta berwuduk.

# Ingatlah semula segala kenangan manis dan memahami isteri memerlukan bimbingan suami dan memahami tiada sesiapa terlepas melakukan kesilapan.

# Apabila timbul rasa bosan ataupun jemu terhadap isteri, cubalah ulangi kembali saat manis dulu atau ajak isteri keluar makan di tempat yang agak istimewa, ataupun melancong ke tempat indah.

# Jangan merendah-rendahkan isteri di depan orang lain.

# Jangan memuji wanita lain di depan atau belakang isteri.

# Hargai dan beri pujian kepada pengorbanan isteri.

# Bantu isteri melakukan kerja seharian di rumah seperti memasak dan mengemas.

# Fahami keadaan dan masalah isteri dengan mengambil berat perasaan serta kesihatan isteri terutama ketika haid dan mengandung.

# Beri bimbingan kepada isteri dalam melakukan sesuatu agar ia bertambah semangat dan bermotivasi.

# Bantulah isteri dalam melakukan kebaikan dan ibadah.

# Berdoalah agar hati dan perasaannya sentiasa patuh kepada Allah dan hormat suaminya.

Bagi mengeratkan lagi jalinan kasih, berikut adalah perisa untuk menambah kebahagiaan yang didamba.

# Bisikkan kasih sayang dari semasa ke semasa.

# Buktikan kasih sayang daripada suami seperti hadiah dan penghargaan, senyuman, perbualan mesra dan gurauan.

# Kerjasama mendidik anak, menyelesaikan masalah dan hal lain.



Tips Rumahtangga Romantik

1) “Nak panjang pendek-pendekkan, nak pendek panjang-panjangkan”..
bermaksud..kalau nak hubungan suami isteri tu berpanjangan..kalau gaduh ke apa ke..pendek-pendekkan rajuk..buangkan marah…cepat berbaik semula..

2) Sekiranya berpeluang pergi ke tepian pantai, kebetulan pula pantai itu berhadapan matahari naik (tak sesuai tengok matahari terbenam-waktu maghrib), duduklah sambil memerhatikan matahari naik. Selepas pasangan anda duduk di tepi pantai itu, lorekkan bentuk hati di sekeliling tempat bakal anda duduk.

3) Selepas pasangan anda pulang dari kerja pasti dia keletihan. Tawarkan dia mandi air panas. Sekiranya tiada kolam sediakan satu kerusi dengan dua baldi air panas. Satu baldi untuk rendaman kaki, dan satu lagi untuk mandian. Lebih manis lagi jika diletakkan sedikit haruman aromatherapy dan anda yang memandikan pasangan anda. Seterusnya berilah peluang kepada dia untuk melelapkan mata dengan memberi ciuman hangat sebelum dia terlena. Pasangkan penghawa dingin atau kipas supaya dia selesa dalam lenanya. Sekiranya anak-anak ada bersama, bawalah mereka bermain di tempat lain.

4) Bercuti berdua……rasanya ramai yang tak gemar kalo tanpa
anak-anak kan…..tapi kekadang ia dapat ‘refresh’ kembali hubungan
suami isteri…

5) Beri bunga Very Happy . Beri bunga kat suami pun okay apa, kalau suami tak suka bunga gantikan dengan benda lain.

6) Lepak kat coffee house sambil berbual-bual…..rasanya saat ni paling seronok….macam first dating plak… Surprised

7) Tinggalkan nota ringkas untuk isteri/suami. Lekat kat cermin solek atau depan pintu. Bolehlah tulis apa-apa jer tak semestinya I love you atau I miss you saja. Contohnya kalau suami pergi ke pasar dan tak nak bangunkan isteri bolehlah tinggalkan nota macam ni “Abang keluar kejap. Sayang jaga diri bebaik. I love you…”. Supaya bila isteri bangun tak ada lah tercari-cari suami sampai kat luar rumah tu.

8) Kalau jalan-jalan berdua pegang tangan macam orang tengah bercinta dan jangan lupa peluk pinggang. Cool

9) Salah satu cara nak eratkan kasih sayang suami isteri ialah setiap hari pastikan kita peluk pasangan kita selama 30 saat (kalau lebih pun takpe) Very Happy

10) Setiap kali berdoa selepas solat, doakan DIERATKAN SEERAT-ERATNYA perhubungan kita dgn suami.. sebab biasanya kita berdoa agar keluarga bahagia je.

11) Semasa memasak/ bancuh air - kalimah YA WADUD (Yang Maha Pengasih) iaitu salah satu dari Asmaul Husna kita ucapkan berkali seakan-akan sebati dgn masakan kita tadi.

12) Ayat terakhir ALI IMRAN : lebih kurang gini.. YA AIYYUHALLAZI NA’AMANUSBIRU WASOBIRU WAROBITU WATTAQULLAHALA’ALLAKUM TUPSIRUN.. (Sila rujuk Al-Quran utk bacaan yg betul). Kita lafazkan acapkali sambil pejamkan mata dan bayangkan muka orang-orang yang kita sayang.. suami dan anak-anak. Atau..semasa mereka tido kita ucapkan dan hembus ke ubun-ubun mereka yang sedang nyenyak tu.






Friday, July 8, 2011

Romance Quotes

:c:

"As we grow older together, As we continue to change with age, There is one thing that will never change. . . I will always keep falling in love with you."

like

"You don't love a woman because she is beautiful, but she is beautiful because you love her"

:face2:

"My beloved is only water, which is always flowing, and doesn't deceive, which is always flowing, and doesn't change, which is always flowing, and doesn't end."

:face19:

"The pretty fellows you speak of, I own entertain me sometimes, but is it impossible to be diverted with what one despises? I can laugh at a puppet show, at the same time I know there is nothing in it worth my attention or regard."

:face9:

“Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud. It is not rude, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.”

:face49:

Romantic love reaches out in little ways, showing attention and admiration. Romantic love remembers what pleases a woman, what excites her, and what surprises her. Its actions whisper: you are the most special person in my life.”

:face75:

"There is a rhythm to the ending of a marriage just like the rhythm of a courtship --only backward. You try to start again but get into blaming over and over. Finally you are both worn out, exhausted, hopeless. Then lawyers are called in to pick clean the corpses. The death has occurred much earlier."

:9:





emoticonnajwa03

Farieyna's blog

This is my second blog.. my first blog is Farieyna.blogspot.com
jenguk2 la kalau tak keberatan.. lagi banyak yang apdet di sana...

Check It Out Babe!!!





Wednesday, July 6, 2011

Tunggu Sat Aaarrr...

Sorry, Sekian lama menghilang..
Kini aku akan kembali,dan akan apdet benda2 terkini dr masa ke semasa... hihihih
skg under constuction okay!!